log en
شما اینجا هستید : خانه > 
سامانه مدیریت نشریات

معرفی سامانه مدیریت پایگاه نشریه

(مدیریت دریافت و رهگیری، داوری و انتشار مقالات)

AWT IMAGE


مدیریت الکترونیک نشریه

سامانه‌ی مدیریت الکترونیک نشریه‌ دارای سه بخش اصلی اطلاع‌رسانی از طریق پایگاه نشریه، مدیریت دریافت و رهگیری مقالات و داوری الکترونیک مقالات است. ابزارهای قدرتمند مدیریت محتوا امکان ایجاد و به‌روز رسانی پایگاه نشریه را فراهم می‌کنند. بخش مدیریت مقالات ابزارهایی برای انتشار الکترونیک نشریه در اختیار مدیر پایگاه می‌گذارد و بخش داوری الکترونیک امکان بررسی مقالات بر پایه‌ی روش‌های مرسوم بررسی را فراهم می‌کند. بنابراین، همه‌ی مراحل دریافت، بررسی و انتشار مقالات، به صورت یک فرآیند الکترونیک منظم قابل انجام است.

 


توانایی‌های سامانه‌ مدیریت الکترونیک نشریه

توجه: مشخصات فنی و امکانات برنامه‌ی نرم افزاری پایه در مستند مستقلی (سامانه مدیریت پایگاه وب) معرفی شده است و آنچه در ادامه می‌آید فقط مشخصات بخش مدیریت الکترونیک نشریه است.

دریافت و رهگیری مقالات

• قابلیت دریافت مقاله از کاربران (Article Submission System) با تنظیمات بسیار انعطاف‌پذیر

• ثبت خودکار همه‌ی رویدادهای مرتبط با مقالات و ایجاد پرونده‌ی الکترونیک کامل برای هر مقاله

• قابلیت ارسال خودکار پرونده‌ی الکترونیک مقاله برای نویسندگان

• قابلیت رهگیری کامل وضعیت مقاله توسط کاربران (Tracking)

• امکان جلوگیری از ارسال مقالات با عنوان کاملا یکسان با فایل موجود

• امکان اضافه کردن فایل ضمیمه به پرونده‌ی مقالات از طرف مدیر برنامه یا ارسال‌کننده مقاله

• امکان اصلاح مقالات و ویرایش مجدد مقاله پس از اعلام نظر داور

• ذخیره کردن همه‌ی فایل‌های اصلی و اصلاحی در یک پرونده

• تشکیل پرونده مالی با امکان ثبت پرداخت دستی و پرداخت اینترنتی صورتحساب

داوری الکترونیک

• قابلیت داوری الکترونیک مقالات به صورت ساده یا پیشرفته (Online reviewer)

• قابلیت طراحی انواع فرم‌های سفارشی برای داوری‌های ساده و پیشرفته

• امکان نمایش تعداد دفعات ارسال هر مقاله به داوران، ارسال نامه‌ی پیگیری، گزارش ​ گیری جامع داوری و ...

• قابلیت تغییر متن نامه‌های ارسالی و تنظیم انواع متون و گزینه‌های صفحات مدیران، سردبیر، و داوران

• امکان تنظیم مشاهده یا عدم مشاهده فایل‌های ضمیمه یا فایل دارای نام نویسنده توسط داوران ‏در بخش داوری

• امکان ارسال پرونده‌ی مقالات و نامه‌ی ویژه برای داوران اصلی

• امکان ارسال مستقیم یا غیر مستقیم نتایج داوری به نگارندگان

انتشار مقالات

• قابلیت انتشار برخط شماره‌های جدید با فراگذاری پرونده‌های PDF یا HTML مقالات

• آرشیوسازی خودکار شماره‌های پیشین مجلات همراه با به‌روز رسانی صفحه‌ی آخرین شماره

• قابلیت نمایش تعداد مراجعه به چکیده و متن کامل مقالات به صورت تفکیکی

• ایجاد موتور جستجوی خودکار برای هر شماره مجله (Quick Search) بر اساس نسخه ‌ی txt یا rtf

• امکان خروجی مقالات به صورت موضوع‌بندی شده با تنظیمات مورد نظر برای تهیه‌ی کتاب چکیده‌ی مقالات

• امکان تهیه‌ی انواع خروجی XML از متن مقالات (PubMed ، DOAJ ، HBI و...)

• امکان ایجاد فایل‌های خروجی XML قابل استفاده در Word از اطلاعات مقالات

• تنظیم دسترسی به چکیده یا متن کامل مقاله همراه با پرداخت الکترونیک

مدیریت پایگاه

• قابلیت انجام تنظیمات اصلی وبگاه نشریه به صورت برخط

• امکان مدیریت وضعیت مالی و پرداخت‌های کاربران با توجه به گزینه‌های انتخاب شده در پایگاه

• امکان بررسی و ورود خودکار اطلاعات مطالب و مقالات از فایل​های XML

• مشاهده‌ی فهرست مقالات مشابه با یکدیگر در بخش گزارش‌گیری از مقالات در بخش نشریات

• استفاده از متغیر‌هایی برای درج خودکار عنوان و نام خانوادگی نویسندگان در بخش ارسال پست الکترونیک

• ارسال پرونده‌ی مقاله به ارسال‌کننده و نیز همه‌ی نویسندگان مقاله یا مکاتبه با آن‌ها از طریق صفحه‌ی پرونده مقالات

• امکانات جستجوی پیشرفته برای مقالات در بخش فهرست و پرونده مقالات

• امکان مشاهده‌ی مقالات مشابه برای هر یک از مقالات در صفحه‌ی پرونده‌ی مقالات در بخش نشریات

• امکان دسترسی کاربران سیستم به پرونده‌ی مقالات تحت عنوان مدیران مقالات

• امکان ارسال توضیحات اضافه شده به صفحه‌ی پرونده‌ی مقاله برای مدیران مقالات (برای ویرایش و تایید نهایی)

• امکان آگاهی از همه‌ی رویدادهای انجام شده بر روی مقالات از جمله ارسال، داوری، دسترسی و ...

• تصحیح خودکار اشکال فونت‌های فارسی و عربی (ک و ی) برای جستجوی مشخصات و نویسندگان مقالات

• امکان ارتباط و ارسال خودکار اطلاعات به سامانه‌ی ملی مدیریت علم و فناوری (سمات بخش سلامت و بخش علوم)

 

فرایند دریافت و بررسی مقالات

سامانه مدیریت نشریه برای افزایش سرعت جریان اطلاعات میان مدیران و کاربران یک نشریه‌ی علمی، مجهز به سامانه‌ی داوری الکترونیک می باشد. این سامانه جابه‌جایی الکترونیک مقالات و اطلاعات بین نگارنده‌ها، مدیر اجرایی نشریه (مدیر پایگاه اینترنتی)، دبیر علمی، سرگروه‌ها‌ی داوری و داوران را به آسانی و با کارآمدی انجام می‌دهد. در ادامه نمایی از مراحل داوری ارایه می‌شود:

1. فرستادن مقاله توسط نگارنده

2. دریافت مقاله توسط مدیر اجرایی

3. بررسی اولیه‌ی مقاله توسط دبیر علمی (اختیاری)

4. پیشنهاد داوران توسط سرگروه‌های داوری (اختیاری)

5. فرستادن مقاله به داور برای بررسی و اعلام نظر

6. بررسی مقاله توسط داور و تکمیل فرم داوری

7. بررسی نظرات داوران و پیشنهاد اصلاح به نگارنده‌ی مقاله توسط مدیر اجرایی

8. اصلاح مقاله توسط نگارنده و انجام مراحل داوری نهایی و تعیین وضعیت مقاله

 


 

برای آغاز روند طراحی سامانه پایگاه وب با ویژگی های مذکور می توانید فرم های زیر را دریافت و تکمیل نمایید و بعد از تکمیل از طریق لینک زیر برای پایگاه ارسال نمایید: